

Danmark har gennemgået en rivende forandring, hvad angår markedsføring. I dag er det således langt fra nok at brande sig i den fysiske virkelighed. Du har større chancer for succes ved også at tage markedsføringen online.
Search results, SEO, linkbuilding og E-E-A-T. Har du styr på disse begreber? Så har du sandsynligvis også godt styr på din online markedsføring. Hvis ikke, er det måske tid til at sætte dig bedre ind i den digitale alders foretrukne form for markedsføring.
I dag foregår en stor del af virksomheders branding nemlig online. Du kan med fordel hoppe med på bølgen, hvis du også forsøger at få succes med dit foretagende. En stærk online tilstedeværelse vil nemlig være en stor hjælp i processen.
Start med at blive nære venner med Google
Når du skal i gang med den online markedsføring, kan det godt betale sig at starte med at komme på nært hold af Google. Der er nemlig ikke nogen tvivl om, at det er Google der i høj grad sætter tonen for digital branding i 2023.
Det er, fordi de fleste drømmer om at komme øverst på side 1 i søgemaskinen. Her er det nemlig langt nemmere for potentielle kunder at finde din forretning og dit produkt. Og det kræver altså, at dit indhold lever op til Googles standarder.
I denne forbindelse er det godt at kende til E-E-A-T, som bør være en del af din SEO-strategi (sammen med blandt andet linkbuilding). E-E-A-T er en forkortelse for fire kvalitetskriterier, som Google vurderer hjemmesider ud fra.
Bogstaverne står for Erfaring, Ekspertise, Autoritet og Troværdighed. Din hjemmeside kan altså blive vurderet som værende værdifuld for brugerne, hvis den er kendetegnet af relevant livserfaring, ekspertise, autoritet og/eller troværdighed.
Det er alle mod alle online
Internettet er et stort og kaotisk sted, og du kan godt regne med, at alle i din branche konkurrerer om at komme højt op i søgemaskinen. Derfor er det også vigtigt, at din online markedsføring bliver udført godt og med omhu.
Det vil sige, at den skal leve op til Googles kvalitetskriterier. Først og fremmest skal den være hjælpsom, værdifuld og relevant for brugerne i din målgruppe. Google fornemmeste mission er nemlig at servere brugerne dét indhold, som de vil få mest ud af at tilgå. Man kommer derfor længst med rigtig kvalitetsindhold.
Det er alle brancher, der kæmper om top-pladsen på Google, lige fra escort piger til tech-giganter. Du skal dog kun konkurrere med din egen branche og sider, som rangerer på de samme søgeord som din. Inden for denne kategori er det vigtigt, at du gør det ikke bare lige så godt, men bedre end konkurrenterne.